“Прибулець” на Тижні актуальної п’єси

3 листопада у Києві, в рамках фестивалю сучасної української драматургії «Тиждень актуальної п’єси», відбулась читка нового твору херсонської драматургині, активістки БО «Інша» Наталії Блок «Прибулець». Публікуємо рецензію від однієї з глядачок.

Автор – Долорес Клейборн

Вчора була на читці п’єси “Прибулець” Наталії Блок в рамках Тижня актуальної п’єси. П’єса про поліамурні стосунки, які є вимушеними для двох жінок. Текст написаний жінкою про жінок. Чоловічий персонаж виписаний не так глибоко, як жіночі персонажі, але цілком достатньо для вирішення тих задач, які ставила перед собою авторка. Крім того, оскільки авторка розповідає нам історію саме з позиції жінок (а ще точніше – однієї з цих жінок), вона зображує його лише у тій мірі, у якій він сам розкривався у цих стосунках перед партнерками. Він був закритий, емоційно холодний, механістичний – таким він і постає.

Під час обговорення один з глядачів, чоловік, сказав, що п’єса йому не сподобалась, бо чоловічий персонаж не розкритий. Про жіночі персонажі не сказав взагалі нічого, таке враження, що їх він не помітив. Ну тобто, у нас повно текстів, де нам розповідають про чоловіків, розкривають саме їх характер, а жіночі персонажі зображені дещо схематично. І це цікаво, і чоловікам і жінкам. А чоловікам про жінок – нецікаво. Ні з ким ідентифікуватись.

При цьому у багатьох навіть цей “плаский” чоловічий персонаж примудрився викликати співчуття. Мовляв, жінки пред’являють до нього надто високі вимоги, тягнуть його кожна до себе, егоїстки, не поважають його почуття, про себе лише думають, ставляться як до речі.

Але якщо подивитись на ситуацію з точки зору того, у кого з них перевага в контролі і владі, стає зрозумілим, хто з них чинить психологічне насильство. Хто підлаштовується під ситуацію, щоб максимізувати вигоди, а хто – щоб мінімізувати біль і страждання.

Автор Insha

Insha